مقالات, ویلچر برقی

انتخاب ویلچر برای افراد ضایعه نخاعی + خرید

ویلچر سفارشی

در انتخاب ویلچر برای افراد ضایعه نخاعی به چه نکاتی توجه کنیم؟

جهت سفارشی سازی ویلچر برقی برای کاربران خاص از طریق لینک زیر وارد شوید:

سفارشی سازی ویلچر برقی

دراین مقاله به 5 فاکتور مهم در انتخاب ویلچر برای افراد ضایعه نخاعی پرداخته شده است:

شدت آسیب نخاعی

شدت و سطح آسیب نخاعی شما تعیین می کند که آیا شما حتی به ویلچر نیاز دارید یا خیر. چه نوع ویلچری برای توانایی های شما ایده آل است و آیا لوازم جانبی اضافی لازم است یا خیر.

به عنوان مثال، افراد مبتلا به آسیب نخاعی در سطح بالا ممکن است نتوانند به طور کامل بازوهای خود را کنترل کنند. برخی ممکن است بتوانند با ویلچر برقی کار کنند، در حالی که برخی دیگر به یک مراقب نیاز دارند تا آنها را روی ویلچر هل دهد.

بودجه

بودجه نقش مهمی در انتخاب ویلچر شما دارد.

اینکه بیمه هزینه ویلچر را پوشش می دهد یا خیر به نیازهای پزشکی و بیمه شما بستگی دارد. به طور کلی، زمانی که ویلچر خود را تحت پوشش بیمه یا  قرار می‌دهید، در مورد نوع ویلچری که می‌گیرید، نظر کمتری خواهید داشت. اما در جنبه مثبت، شما مجبور نخواهید بود که هزینه آن را از جیب خود بپردازید.

تناسب

مهمترین عاملی که باید در هنگام استفاده از ویلچر بعد از آسیب نخاعی در نظر گرفت، تناسب آن است.

آیا برای قد و عرض شما راحت است؟ به این فکر کنید که هر روز چقدر باید روی ویلچر بنشینید. اگر مناسب نباشد، در معرض خطر وضعیت نامناسب، زخم بستر، درد عضلانی و سفتی مفاصل قرار خواهید گرفت.

بیشتر صندلی‌های چرخدار دارای پایه‌های قابل تنظیم برای ساق پا و دسته‌ها هستند. در بیشتر موارد، باید مطمئن شوید که ران‌هایتان با باسن‌تان همسطح هستند و دسته‌های بازو، شانه‌هایتان را مجبور به بالا رفتن نمی‌کنند.

با این حال، برای کسانی که کنترل تنه ضعیفی دارند، فیزیوتراپ شما ممکن است بخواهد باسن شما کمی پایین تر از زانو باشد، زیرا این کار تعادل نشستن شما را تا حدودی بهبود می بخشد.

اگر در این زمینه مشاور خوبی ندارید، همکاران ما در شرکت فناوری هوشمند میکائیل مشاوران مجربی را در این زمینه به شما معرفی می کند. کافیست تماس بگیرید.

سبک زندگی

داشتن یک ویلچر متناسب با سبک زندگی شما ضروری است.

اگر می خواهید رانندگی کنید، ویلچر چگونه در ماشین جا می شود؟ برخی از ویلچرها برای نگهداری راحت جمع می شوند در حالی که برخی دیگر اینگونه نیستند. علاوه بر این، برخی از آنها سنگین تر از دیگران هستند.

آیا شما در درجه اول از آن در داخل خانه یا خارج از منزل یا هر دو استفاده خواهید کرد؟ آیا کف خانه شما بیشتر کاشی، چوب یا فرش است؟ کارکردن بیشتر ویلچرها روی سطح صاف بسیار آسان است.

علایق شخصی

آخرین عاملی که باید در هنگام گرفتن ویلچر در نظر بگیرید، ترجیحات شخصی شماست.

بسیاری از بیماران ضایعه نخاعی بیشتر وقت خود را روی ویلچر خود می گذرانند، بنابراین مهم است که یکی را انتخاب کنید که دوست دارید!

یکی دیگر از راه‌های عالی برای شخصی‌سازی ویلچرتان، تزئینات ویلچر مانند روکش چرخ، روکش کوسن، و جایگاه‌های مناسب برای ذخیره‌سازی است.

پایه نگهدارنده چتر، محافظ باران جویستیک و … اقلامی است که به آن نیاز پیدا می کنید.این لوازم جانبی را می توانید به صورت آنلاین از ما بخرید.

در پایان ممکن است شما از قبل ویلچری داشته باشید که نیاز به مناسب سازی برای شما دارد.در این زمینه همکاران ما در قسمت سفارشی سازی به شما کمک خواهند نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *