سوالاتی که مشتریان درباره ویلچر برقی پرسیده اند!

  • اگر از باتری های سالم استفاده کرده باشید علت را باید در قسمت مکانیک ویلچر برقی خود جستجو کنید.
  • یکی از مهمترین عوامل در این زمینه گریس گیربکس می باشد.
  • در این مورد توصیه میشود با توجه به میزان استفاده در فواصل بین ۱ تا ۲ سال گریس بازدید و در صورت نیاز تعویض گردد.
  • نکته دوم بررسی دنده های داخلی گیربکس توسط کارشناس معتبر می باشد.
  • علاوه بر این ممکن است خود موتور دچار مشکل شده باشد.
  • یکی دیگر از عوامل موثر بر سرعت ویلچر نیز باد لاستیک آن می باشد.

این موضوع به نوع باتری بستگی دارد.

در باتری های مخصوص ویلچر برقی و وسایل نقلیه الکتریکی (Deep Cycle) که تا بیش از ۵۰ درصد امکان شارژ شدن را دارند میتوان وقتی نمایشگر شارژ باتری قرمز رنگ شد باتری را شارژ نمود.

ولی در باتری خودرویی که برای استفاده روی ویلچر برقی توصیه نمیشود نهایتا وقتی نمایشگر شارژ باتری از سبز به نارنجی رنگ رسید میبایست باتری مجددا شارژ گردد تا از عمر مفید باتری کاسته نشود.

در برندهای معتبر کنترلر ویلچر برقی مانند میکائیل، PG و Dynamic این امکان توسط کارشناس مجرب و به کمک نرم افزار وجود دارد ولی در برندهای بی کیفیت چینی همچین امکانی تعبیه نشده است.

این امکان وجود دارد اما به هیچ عنوان توصیه نمی شود. به دلیل اینکه شاسی ویلچرهای دستی نسبت به برقی بسیار ضعیفتر می باشد و در صورت تبدیل به ویلچر برقی به سرعت مستهلک می شود.

البته برای محیط ها و فضاهای باز با ضریب ایمنی پایینتر کشنده هایی وجود دارد که ویلچر دستی را به دنبال خود حمل کند.

داغ شدن کنترلر ویلچر برقی به علت جریان کشی زیاد است و جریان کشی از عملکرد موتورها ناشی می شود.

یکی از دلایل عمده هنگام بروز این مشکل فرسوده شدن ترمز مغناطیسی و عملکرد نابجای آن و در نتیجه جریان کشی بالای موتور می باشد. برای جلوگیری از آن می بایست ترمزهای مغناطیسی به طور دوره ای تست شوند.

(مراجعه به پست تست ترمز مغناطیسی در پیج اینستاگرام شرکت)

موضوع مهم در این زمینه بازدید دوره ای موتور ویلچر برقی می باشد.

در این مواقع چک کردن ظاهری که روغن گیربکس به داخل موتور سرایت نکرده باشد و بازدید توسط کارشناس مجرب برای جلوگیری از خسارات احتمالی بعدی موکدا توصیه می شود.

موضوع مهم در این زمینه بازدید دوره ای موتور ویلچر برقی می باشد.

در این مواقع چک کردن ظاهری که روغن گیربکس به داخل موتور سرایت نکرده باشد و بازدید توسط کارشناس مجرب برای جلوگیری از خسارات احتمالی بعدی موکدا توصیه می شود.

مهمترین اشکال در این مواقع متوجه باتری می تواند باشد.در صورت دسترسی نداشتن به تعمیرکار ویلچربرقی بهتر است متخصص باتری، باتری ها را بررسی نماید.توصیه میشود تست و بررسی باتری در حین حرکت باشد تا نتایج واقعی تری به دست آید.

اول نوع باتری که لیتیوم یا لید اسید هست رو باید مشخص کنید و در ثانی با توجه به اندازه جای باتری، باتری هایی با ظرفیت متناسب خریداری شود.

دقت نمایید که در یک نوع باتری هر چه ظرفیت باتری بیشتر باشد، اندازه آن بزرگتر خواهد بود.

با توجه به اینکه ظرفیت باتری رابطه مستقیمی با مدت زمان استفاده از باتری دارد، در صورتیکه از نظر ابعاد محدودیتی نداشته باشید می توانید باتری فعلی را با باتری ظرفیت بالاتر جایگزین نمایید. لازم به ذکر است واحد اندازه گیری ظرفیت باتری آمپر ساعت است.

مثلا یک باتری ۲۸ آمپر ساعت مدت زمان بیشتری از یک باتری ۱۸ آمپر ساعت می تواند انرژی مورد نیاز برای حرکت ویلچر شما را تامین نماید.

ساختار باتری ویلچر برقی به گونه ای طراحی شده که شما به مدت زیادی از باتری استفاده میکنید و شارژ باتری تا حد زیادی کم می شود.

ساختار باتری ماشین به گونه ای هست که اغلب مواقع شارژ کامل باشد و در زمانهای کوتاهی جریان بالایی برای استارت خودرو تامین کند بنابراین در صورت استفاده به جای باتری ویلچر برقی، امکان صدمه دیدن باتری و کم شدن عمر آن بالا است و اصلا این جایگزینی توصیه نمی شود.

ساختار باتری یو پی اس هم برای شارژ و دشارژ شدن در دفعات کم طراحی شده بنابراین استفاده از این نوع باتری هم برای ویلچر برقی چندان صحیح نمیباشد.

باتری لیتیوم تعداد دفعات شارژ و دشارژ بیشتری دارند و از این لحاظ مناسبتر هستند.

همینطور این باتری ها Deep Cycle هستند یعنی عمیق تر تخلیه می شوند و زمان بیشتری می توان از آنها استفاده کرد.

در ویلچر برقی معمولا از نوع باتری لیتیوم آهن فسفات استفاده میشود که قابلیت انفجار ندارند.

در تعویض این نوع باتری با توجه به کنترلر خاص هر نوع باتری لیتیوم و بردهای بالانسر آن باید دقت شود دقیقا همان نوع باتری جایگزین شود تا کاربر متحمل خسارات مالی و جانی نگردد.

متاسفانه باتری هایی که در بازار موجود هستند کیفیت پایینی دارند. ضمن اینکه باتری لید اسید مدت زمان خاصی برای مصرف دارد که گاها بخاطر ماندن این باتری ها در انبار کیفیت آن به شدت افت می کند. بخاطر این مشکلات حتما باتری را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

متخصصان شرکت فناوری هوشمند میکائیل به طور رایگان در زمینه خرید باتری مناسب آماده ارائه مشاوره به کاربران عزیز هستند.

در باتری لید اسید بهترین حالت نگهداری به صورت شارژ کامل است.

حتی زمانی که باتری از ویلچر جدا باشد بخاطر جریان نشتی داخلی به مرور باتری تخلیه می شود.

بنابراین در نگهداری طولانی مدت از این نوع باتری هر از چندی نیاز است باتری مجددا شارژ شده و نگهداری در انبار ادامه پیدا کند.

ضمنا زمانی که برای مدتی از ویلچر برقی استفاده نمی شود بهتر است کانکتور باتری جدا شود تا بخاطر استفاده مدارات داخلی باتری تخلیه نگردد.