کنترلر ویلچر برقی, مقالات, ویلچر برقی

ویلچر برقی ام اس و ضایعه نخاعی گردنی + خرید

ویلچر برقی ام اس و ضایعه نخاعی گردن

ویلچر برقی خاص

(ویلچر برقی ام اس و ضایعه نخاعی گردنی)

ویلچر برقی وسیله ای کمک حرکتی (توانبخشی) برای جابجایی آسان تر سالمندان، افراد دارای معلولیت و توانیابان می باشد.

این وسیله به کمک یک اهرم جوی استیک و معمولا به کمک دست کاربر قابل کنترل است. اما در مواقعی امکان استفاده از دست برای کاربر وجود ندارد.

سفارشی سازی ویلچر برقی

بیماری ام اس

مالتیپل اسکلروزیس یا ام اس MS ( بیماری ام اس ) یک بیماری عصبی فلج کننده مغز و نخاع است. در بیماری MS که یک بیماری خود ایمنی محسوب می شود، سیستم ایمنی بدن به غلاف محافظ میلین بافت عصبی حمله می کند و موجب مختل شدن ارتباط بین مغز و اعضای بدن می گردد؛ این بیماری می تواند باعث تخریب موقت ویا دائمی اعصاب گردد.

فرد دارای بیماری ام اس به تدریج کنترل اعضای بدن را به صورت جزیی یا کلی از دست می دهد.

علائم و نشانه های بیماری ام اس MS، متفاوت است. این علایم به میزان آسیب عصبی و اینکه کدام اعصاب تحت تأثیر قرار می گیرند بستگی دارد. به طوری که حتی افراد مبتلا به ام اس شدید ممکن است توانایی راه رفتن به طورمستقل را از دست بدهند.ویلچر برقی ام اس و ضایعه نخاعی

متاسفانه هیچ تست خاصی برای تشخیص قطعی بیماری ام اس وجود ندارد. البته علایم بیماری ام اس MS تا حدودی می تواند در این زمینه به تشخیص کمک نماید.

تا به حال درمانی برای مالتیپل اسکلروز یا همان ام اس شناخته نشده است. البته داروی بیماری ام اس MS به طور معمول روی تسریع در بهبودی بعد از حملات، کاهش سرعت پیشرفت بیماری و مدیریت علائم بیماری تمرکز دارد.

یکی از مشکلاتی که افراد دارای بیماری ام اس ممکن است به آن دچار شوند. لختی و ضعف و از کارافتادگی دست و پا می باشد. به همین سبب استفاده از ویلچر برقی معمولی برای این افراد غیر ممکن می گردد.

در این صورت استفاده از ویلچر های برقی خاص و سفارشی مانند ویلچر برقی با کنترل چانه و دهان یا ویلچر برقی با کنترل سر می تواند راه حل مناسبی برای این افراد ارایه نماید.

ضایعه نخاعی گردن

ضایعه نخاعی گردنی، وارد شدن هرگونه آسیب به ریسمان نخاع است که می‌تواند باعث اختلال در تبادل پیام بین اعضای بدن با مغز گردد. وارد شدن آسیب به نخاع می‌تواند باعث از بین رفتن کامل یا جزئی حرکت (فلج حرکتی) و احساس، یا ایجاد تداخل جزئی یا کلی در کنترل عملکرد مثانه، روده و اندام داخلی بدن شود.

ضایعه نخاعی ممکن است به دلیل بیماری‌هایی مانند بیفیدای ستون فقرات یا باریک شدن کانال نخاعی، همچنین به علت حوادث و تصادف و جراحات آسیب ببیند. درمان آسیب نخاعی می‌تواند بلافاصله پس از آسیب به کاهش ضایعه نخاعی عصبی کمک کند.

مانند بیماری ام اس در ضایعات نخاعی گردنی و یا قطع عضو ( قطع دست ) امکان استفاده از ویلچر برقی معمولی برای کاربر وجود ندارد.

در این حالت هم استفاده از ویلچر های برقی خاص و سفارشی می تواند راه حل خوبی باشد.

شرکت فناوری هوشمند میکائیل به کمک متخصصان خود توانسته است انواع کنترلر ویلچر برقی به کمک چانه، دهان و سر را برای بیماران ام اس، ضایعه نخاعی گردن و قطع عضو عملیاتی نماید. همچنین با ورود به بخش سفارشی سازی می توانید واسط کاربری طبق نیاز خود را سفارش دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *