مقالات, ویلچر برقی

باتری ویلچر برقی + لینک خرید

باتری ویلچر برقی به عنوان منبع تغذیه ویلچر یکی از مهمترین قسمت های ویلچر برقی می باشد.با توجه به قیمت باتری ویلچر برقی، این قسمت یکی از پر هزینه ترین اجزای مصرفی ویلچر برقی می­باشد. بنابراین دانستن نکاتی برای حفظ و نگهداری از باتری برای کاربر ویلچربرقی ضروری به نظر می­رسد.

باتری‌های ویلچرهای برقی، در سایزهای مختلفی مانند 22،24 و 27 آمپرساعت عرضه می‌گردند که نوع 22 آمپرساعت، استانداردترین آن‌ها است. هر چه مقدار آمپرساعت باتری بیشتر باشد، ویلچر مسافت طولانی تری را با هر بار شارژ طی می­کند. ضمناً لازم است توجه داشت که جهت شارژ ویلچر برقی می‌بایست از شارژر مخصوص آن استفاده نمود و استفاده از دستگاه پیش از تکمیل شارژ به باتری آن آسیب می‌زند.

قبل از استفاده اولیه از هر باتری جدید آن را به طور کامل شارژ کنید. این کار عمر باتری را افزایش می­دهد.

شارژ کننده های باتری تمام خودکار هیچگاه باتری را بیش از اندازه شارژ نمی کنند،بنابراین در صورت استفاده از شارژر بدون مدار قطع کننده باید توجه داشت پس از شارژ کامل، شارژر را قطع نمود . برای شارژ کردن باتری ویلچر برقی ، می­بایست ابتدا سیم شارژ کننده را به ویلچر برقی وصل کرده سپس دو شاخه را وارد پریز برق نمود . پس از اتمام شارژ شدن نیز ابتدا دو شاخه را از پریز برق کشیده و سپس شارژ کننده را از ویلچربرقی جدا کرد . در پوش جعبه باتری تمام مدت باید روی باتری باشد .

برای داشتن طول عمر بیشتر هیچگاه نباید شارژ باتری کاملا خالی شود و یا زمانی که شارژ باتری کم است از آن جریان زیادی کشیده شود، این نوع حفاظت از باتری در کنترلرهای ویلچربرقی میکائیل وجود دارد.

در مواقعی که به مدت طولانی از ویلچربرقی استفاده نمی­شود می­بایست باتری­ها را کاملا شارژ نمود. حتی باتری‌های بدون استفاده نیز باید هر ماه یکبار شارژ شوند. مگر اینکه کابل اتصال باتری‌ها جدا شوند. اگر قصد استفاده از باتری را برای هفته‌ها ندارید، قطع اتصال می‌تواند به حفظ کارایی آن کمک کند.

در حالت ایده آل، باتری ویلچر برقی باید در دمای اتاق (25 درجه سانتیگراد) نگهداری شود. هر چیزی کمتر یا بیشتر از آن می‌تواند طول عمر باتری را کاهش دهد.

باتری‌ها به طور کلی گرمای شدید را دوست ندارند. همیشه باتری را در دمای اتاق و در محیط خشک نگه دارید، حتی زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید.

برخی باتری ها مانند باطری ویلچر برقی یاماها از نوع خاص هستند که در مقاله ای جداگانه به شرح انواع باتری ویلچر برقی خواهیم پرداخت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و نگهداری از باتری ویلچربرقی با کارشناسان ما از طریق لینک زیر تماس بگیرید:

تماس با کارشناس

یا با شماره 09192314010 ارتباط گرفته و رایگان مشاوره دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *